Autor otázky: zlá matka
|
ťažká povaha
(číslo príspevku 118.544,
zo dňa 25.12.2006.
videné 444x)
ODPOVEDAŤ
|
|
Text príspevku číslo 118544:
Dobrý deň,
píšem pre úľavu a neviem, či s problémom. Ak aj nenájdem riešenie, písaním sa mi uľaví, píšem už po niekoľkýkrát počas niekoľkých rokov, vždy s podobným problémom, ktorý sa postupom času mení.
Mám 7 a pol ročnú dcéru. Po určitých problémoch od malička, ktoré sa postupne vyriešili alebo riešia (najskôr neoodôvodnený panický strach, neskôr špecifické chovanie doma aj v škole - navštívili sme psychológa, poradil nám čo a ako). V škole nemá väčšie problémy s učením, skôr má problémy s kontaktovaním sa s deťmi, zatiaľ nemá trvalejšiu kamarátku, len také občasné kamarátstva, silne je naviazaná na svoju sestrenicu, s ktorou si jedine rozumie, je o dva a pol roka staršia. Ostatné deti s ňou vydržia len občas - moja dcérka veľmi veľa rozpráva, v pohybe a pri hre je ale pomalšia a nešikovnejšia, deti ju skôr odháňajú, ona má stále snahu všetko vysvetľovať, popr. opravovať či už vyjadrovanie, myslenie alebo konanie druhých , hoci to jej nie je vždy správne, kým ona vysvetlí svoje, deti ujdú, popr. ju pošlú preč. Problém je aj s tvrdohlavosťou a to hlavne pri maličkostiach, kedy mám skôr dojem, že sa zablokuje a nechce pripustiť, že nie je niečo tak, ako si ona zobrala do hlavy, končí to plačom, keď chce aby to bolo inak, ale ako, sama si uvedomuje, že je v niečom iná, ako druhé deti, hoci sme jej to nikdy nepovedali, hovorí to sama a trápi sa nad tým. IQ má namerané 135, v škole ale skôr nestíha - hlavne pri zmene predmetov, zmene témy, pri písaní diktátov - doma hovoríme, že sa "začumí" a potom nestíha, ale stále má dojem, že všade budú na ňu čakať a nechápe (naozaj nechápe) prečo nečakajú, že sa bude všetko robiť po jej a nerobí sa, všetci sa prispôsobia a neprispôsobujú sa, potom hundre a nechce pripustiť, že hlavná zmena sa musí uskutočniť u nej. Trápi ma aj iná vec, súvisí to s pitím a cikaním. Je schopná aj celý deň nepiť, hoci má stále niečo prichystané, rovnako aj necikať až kým naozaj nemusí utekať až tak, že jej necvrkne. tvrdí, že nevie, že je smädná, že sa zabudla napiť atď. Ona to fakt necíti, len zostane nervózna, začne sa škriabať po celom tele, poprípade plakať a až keď sa napije sa ukľudní a sama povie, aha toto to bolo, ale to ju treba upozorniť. Stále jej opakujem, že to musí - bezvýsledne. Ako to nemôže cítiť, že je smädná??? S cikaním je to podobné, len tam ju to donúti samu. Jej zaťatosť je až taká, že s ňou nik nepohne a končí to plačom. S manželom strácame nervy, ona stále rozpráva už sa mi s toho krúti hlava. Psychologička ju vyšetrila - najskôr mala podozrenie na ľahkú mozgovú disfunkciu, ale vraj jej IQ a ďalšie testy to vyvracajú, v školskej zrelosti je na tom v poriadku (je narodená koncom leta, do školy nastúpila normálne), len v emocionálnom chovaní je asi o dva roky menej. Mala som s ňou ťažké tehotenstvo - silná gestóza, pôrod cisárskym rezom. Som z nej nervózna a keď večer spí, hladkám ju a trápim sa, že som zlá matka, lebo reagujem čím ďalej, tým častejšie podráždene a mala by som kľudne, potom si to odplačem a ráno je to zas to isté. Všimla som si ale, že aj pár ľudí v našom okolí na ňu reaguje nervóznejšie, poprípade to robí dojem, že som ju rozmaznala a ja sa trápim kvôli nej, pretože ju ľúbim. Asi je chyba vo mne. Pri tom sama hovorí, že sa tak nechce chovať, ale nevie to zastaviť. Je toho oveľa viac v chovaní, ale to je na strašne dlhé písanie. A možno to nič nie je a naozaj je chyba vo mne. Ja nechcem aby to tak bolo, chcela by som byť kľudná a brať to všetko tak ako to ide. Ja viem, že povahy sú všeliaké, mne by stačilo, keby bola "štandardnejšia". Ak by aj mala na niečo nadanie, zatiaľ sa žiadne neprejavilo, skáče z oblasti do oblasti, zapamätá si len to, čo ju naozaj zaujíma. Nehrá sa, jej hry prebiehajú v hlave tak, že leží na zemi, popr. na gauči, a v duchu si rozpráva - hýbe pri tom perami, popr. pobehuje po byte, alebo len tak hľadí z okna a potom sa donekonečna vypytuje - čo by bolo v pohode, ale stále rozpráva o všeličom z hračiek skôr utieram prach - pri tom výber má naozaj veľký či už v knižkách, alebo hrách. Umožňujeme jej všetko, pri čom máme pocit, že sa môže rozvíjať - šport, kreslenie - chvíľu mala problém s grafomotorikou - LŠU-výtvarná neskutočne zabrala. Hiperaktívna vraj nie je, so sústredením (ak chce) problém nemá.
|
|
|