Odpovedal: j.
Re: Hyperaktivita - nová hypotéza
(číslo príspevku 166.140, zo dňa 06.07.2008. videné 270x)
ODPOVEDAŤ / Predchádzajúci príspevok
 

Text príspevku číslo 166140:
Milý Max, je možné, že nejakí experti z Londýna prišli s novou hypotézou a rovnako je možné, že tá ich nová hypotéza sedí na časť ich zle vychovaných detí.
Ale v skutočnosti ADHD je medzinárodne akceptovanou diagnózou a ak si prečítaš aspoň tú jednu definíciu, ktorú som ti skopírovala, tak zistíš, že nejde len o malých zle vychovaných nespratníkov..
Mám syna ktorý má mimoriadne matematické vlohy a je na učenie a poznávanie orientovaný, ktorého sme vychovávali úplne rovnakým spôsobom a v tej istej rodine, ako naše druhé dieťa, ktoré má diagnostikovanú poruchu učenia nazvanú dyskalkúlia. Neurobili sme ani z druhého dieťaťa rozmaznaného drzého a neposlušného jedinca, ale pri sebeväčšej snahe učiteľov aj špeciálneho pedagóga klasické vzdelávanie matematiky zlyháva. Tak neviem, či je dobré okamžite uveriť hypotéze, o ktorej si sa dočítal, ale nie je uvedené vedecké pracovisko či počet sledovaných detí, ani metóda skúmania, ktorou na túto hypotézu prišli. Hypotéza toiž nie je dôkaz. Je to vyslovená alebo napísaná domnienka. Teda niekto sa domnieva že..

"ADHD je definovateľné súborom príznakov:
porucha pozornosti
(nesústredenosť, slabá výdrž, nedbalosť, zábudlivosť)
poruchy správania (impulzivita, netrpezlivosť)
hyperaktivita (neposednosť, hlučné správanie, nadmerná výrečnosť)
poruchy učenia (dysgrafia - porucha grafického prejavu, najmä písania, dyslexia - porucha čítania, dysortografia - porucha pravopisu, dyskalkúlia - porucha matematických schopností)
poruchy motoriky
vývinové chyby reči."