Odpovedal: kacena
Re: prvák - aká úroveň?
(číslo príspevku 156.618, zo dňa 22.02.2008. videné 292x)
ODPOVEDAŤ / Predchádzajúci príspevok
 

Text príspevku číslo 156618:
Po prve v prvom rocniku sa pouziva iba slovne hodnotenie pokial viem, pripadne nejaka hrava forma hodnotenia - obrazok vo forme diplomu...zaciatok skoly ma posobit motivacne, povzbudzujuco, aby sa deti na poznavanie tesili a mali z neho radost. Ak sa toto naozaj stalo, pani ucitelku by som do skoly ani nevpustila, pretoze takto narobi viac skody ako uzitku. Poznala som osmaka, ktory mi popisoval postupy svojej prvej ucitelky a zrejme este aj teraz v dospelosti ma hboko vo vedomi ulozeny zazitok ponizenia zo strany dospeleho "profesionala"!!! Neviem presne, co vsetko maju prvaci v tomto obdobi uz ovladat, ale som si ista, ze porucha ucenia sa uz bude dat diagnostikovat - moze ist aj o problemy so sluchovou percepciou, poruchu pozornosti, pomale psychomotoricke tempo. Dysgrafia je porucha pisania - suvisi s motorikou (dieta "skarede" pise), pri dyslexii sa pismenka v hlavicke rozhadzu a pletu, pletu. Niekedy ich deti pisu aj zrkadlovo. Je pravak? Aj nevyhranena lateralita moze sposobovat iste problemy. Pri dysortografii sa dieta dokaze naucit gramaticke pravidla a poucky, ale prakticky ich nedokaze pouzit.
Nie je hanbou navstivit pedagogicko-psychologicku poradnu s cielom komplexnej diagnostiky, kde dieta vysetri najskor psycholog a potom specialny pedagog. Na vysetrenie moze odoslat skola, ale rodicia mozu vyvinut aj vlastnu iniciativu v zaujme dietata, pretoze ak sa problem podchyti vcas, mozno mnohym problemom predist a usetrit dietatko mnohych sklamani. Skolske neuspechy totiz velmi ovplyvnuju obraz seba, sebahodnotenie a sebavedomie, ktore je u chlapca uz, zda sa, podlomene. Velmi si prajem, aby vsetky deti mali z poznavania, skoly a novych vedomosti radost.