Odpovedal: j.
Re: prvák - aká úroveň?
(číslo príspevku 156.617, zo dňa 22.02.2008. videné 270x)
ODPOVEDAŤ / Predchádzajúci príspevok
 

Text príspevku číslo 156617:
Maja prvý je psychológ a potom špeciálny pedagóg, ale ... Celé naše školstvo je dosť na hlavu. Čo má vedieť prvák po prvom polroku? Preboha tie ich osnovy, že KAŽDÝ to má vedieť.. a veľa detí už v prvý deň v prvej triede čo všetko vie! A potom sa porovnáva. Vlastne celý známkovací systém je porovnávací s nejakými štandardmi.
Mám dve deti. "Geniálneho" staršieho syna a naprosto normálnu, no podľa osnov asi trochu spomalenú dcéru. Vždy jej všetko trvalo dlhšie, kým to pochopila. A mne trvalo prvé tri ročníky, než som pochopila že "no a čo??" Plynule čítať jej došlo až v septembri v druhej triede. No a čo? Skoro so všetkým mala na prvom stupni časový problém. A teraz si uvedomte, kto a kedy sa bude zaujímať o vysvedčenia dieťaťa z prvého stupňa? Príbuzným a známym čo sa pýtajú treba hovoriť že "učí sa dobre". Nikoho nič do jeho školských známok.
Poviem vám ako je to ďalej s mojou dcérou. Vo štvrtom ročníku jej potvrdili dyskalkúliu. Mala na vysvečku vždy skoro pol na pol jednotky a dvojky, občas dvojky prevažovali. Z matiky trojku. Teraz je siedmačka a začala "na sebe pracovať". V druhom polroku má v žiackej len jednotky, teda okrem matiky, kde je pestrá paleta známok od 1 po 3.
Netrápte to dieťa, nechajte ho vyšetriť a ak sa dysgrafia alebo niečo iné potvrdí, pracujte s ním spolu so špeciálnym pedagógom. Také deti (ale vlastne všetky) potrebujú veľa pochváliť, nie za výsledky, ale za snahu.