Autor otázky: IVETA
Špinenie
(číslo príspevku 255.497, zo dňa 17.07.2020. videné 33x)
ODPOVEDAŤ
 

Text príspevku číslo 255497:

Pan doktor, prosim vas o radu, lebo som už zufala z mojej situacie. Mam skoro 52 rokov a som v perimenopauze.Od minuleho roku menzes začina vynechavať. Pred rokom robena kyretaž po 3 mesačnom vynechani silne krvacanie - vysladky z hystologie OK, cytologia, vytery OK.Na vyrovnanie cyklu a ako prevenciu pred silnym, krvacanim nasadeny na pol roka Duphaston. Pri jeho uživani sa mi objavovalo slabe špinenie od 7 dňa uživania až do menštruacie, menštruacie neboli silne.Potom sme Duphaston vynechali.bol robeny horm. profil, estrogeny v norme , progesteron nizky, FSH 12.Ped 3 mesiacmi sa mi objavila na vaječniku cysta 32 mm folikularna, menzes meškal 2 mesiace, sliznica maternice bola vysoka, tak bol podany Duphaston na vyvolanie menštruacie.Menzes som dostala , bola som po ňom na USG, sliznica maternice Ok, dutina maternice sumerna, intermuralny myom 2 cm, ktorý mam už 15 rokov, bez polypov, vaječniky bez cyst.Moj problem suvisi s tym, že som na 12 deň cyklu začala mať krvavy vytok, ktorý trval 2 dni , potom nasledovalo hnede špinenie. Na 13 deň cyklu som bola u lekara, nasadil mi Duphaston s tym, že špinenie prestane, ale dnes je 20 deň cyklu a špinim stale. Už lieky beriem 8 deň . Ešte som takyto problem nemala, aby som začala špiniť tak skoro po menštruacii na 12 deň cyklu, váčšinou sa mi to stava pri uživani Duphastonu. Ak mi menzes meška, tak špinenie nemam Dnes mi lekar povedal, aby som pouvažovala o hysterektomii, že keď je liečba gestagenmi neučinna, tak už nevie čo so mnou.Stale mi hovoril, že stav materniece nieje na hysterektomiu a dnes toto.Nechcela by som podstupiť operaciu.Pan doktor , nie je možna ešte nejaka liečba, alebo čo mohlo sposobiť to dlhe špinenie.hovoril, že estrogeny mi davať nemože, lebo by sliznica maternice veľmi narastla a silno by som krvacala. V tomto obdobi preživam veľky stres.Skušala som brať Ascorutin, ale špinenie mam stale. Povedal, že to už bude až do menštruacie a že to sposobuju hormony. Som z toho nervozna, lebo sa bojim , čo sa so mnou deje. Pan doktor, veľmi Vam ďakujem za Vaše cenne rady.