Odpovedal: EDUSAN - odpoveď dermatovenerológa
Re: Bolesť jazyka
(číslo príspevku 1.087, zo dňa 21.07.2000. videné 822x)
ODPOVEDAŤ / Predchádzajúci príspevok
 

Text príspevku číslo 1087:
Klinické zmeny na jazyku a subjektívne ťažkosti bývajú prejavom zápalového procesu na jazyku, ktorý môže byť spôsobený baktériami a doprevádza ochorenie systémové, predovšetkým zažívacieho traktu, prípadne krvného a poruchy látkovej výmeny. Môže byť však prejavom aj poranenia jazyka ostrými okrajmi zubov a protéz, ale môže sa vyvinúť aj pri užívaní niektorých liekov (napr. barbituráty, salicyláty), umelými hmotami (protézy), ústnymi vodami, zubnými pastami, alebo galvanickými prúdmi medzi rôznymi kovmi v ústach. Všetky tieto príčiny treba vylúčiť a vo Vašom prípade sa treba sústrediť na zistenie príčiny zníženého počtu leukocytov, zvýšenej sedimentácie erytrocytov a prítomnosti krvi v moči. Vhodné by bolo hľadanie fokálnej infekcie v mandliach a zuboch.